Garderoba de birou cu buget redus

By  |  0 Comments
Garderoba clasica de birou: camasa alba, fusta neagra si accente feminine

Garderoba clasica de birou: camasa alba, fusta neagra si accente feminine

Primele interviuri de angajare, schimbarea locului de munca, avansarea in cariera, sunt cateva dintre momentele in care ne intoarcem atentia catre aspectul nostru exterior, ca parte a succesului profesional. Insa, daca esti proaspata mama intoarsa la birou sau o absolventa, bugetul, pe care il aloci pentru haine, e mic. Compenseaza lipsa banilor printr-o buna planificare si ceva creativitate

O tinuta impecabila se poate sa nu fie remarcata, insa fiti sigure ca una nepotrivita nu va v-a fi trecuta cu vederea. Aspectul exterior este un factor decisiv in deciziile de angajare sau de avansare, pentru ca viitorii tai sefi sau consultantii de resurse umane, te vizualizeaza sau nu, in pozitia pentru care candidezi. Aspectul tau exterior este primul lucru pe care-l vor observa interlocutorii tai. Hainele tale sunt mesagerii tai, ai grija sa transmita mesaje pozitive, pline de incredere si profesionalism.

Trecerea de la jeansi si pulovere, la sacouri din stofa si pantaloni cu dunga, s-ar putea sa vi se pare abrupta, complicata si foarte costisitoare. Dar sa gandim strategic si creativ, haideti sa intocmim o lista scurta a punctelor de care trebuie sa tinem seama pentru a alcatui sau imbunatati cu un buget limitat o garderoba profesionala decenta:

1. Regula 70-30. 

Scopul tau este acela de a construi o garderoba de birou, iar una dintre calitatile unei cumparatoare aflate la inceput de drum este precautia. Astfel ca, concentreaza-ti atentia astfel incat sa adaugi cat de multa calitate poti dulapului tau, in detrimentul cantitatii si 70% piese de baza, clasice, culori neutre, materiale cu tinuta si 30% piese chic, cu personalitate, care sa dea culoare si un stil propriu garderobei.

2. Piesele cheie.

Aceste articole vestimentare sunt cele pe care le vei folosi cel mai des, sunt versatile si au continuitate. Astfel, un deux-pieces cu fusta sau pantalon intr-o culoare neutra (bej, gri, negru, albastru), camasile albe, topurile de matase in culori neutre sau cu printuri mici, fustele drepte sau in A din stofa,  rochiile din stofa, pantofii negri, gentile rigide, vei putea sa le porti in nenumarate combinatii, fiind un fundal perfect pentru accesorizare. Bifeaza-le primele pe lista de cumparaturi! Fara acestea, multele coliere, esarfe, cardigane sunt doar niste piese casual, pe care nu vei avea cum sa le convertesti in mediul office.

Camasile si topurile pentru garderoba de birou

Camasile si topurile pentru garderoba de birou

3. Garderoba pe care o ai deja.

Experienta proprie mi-a demonstrat cum cel mai surpinzator si eficient shopping incepe in propriul dulap. Incepe o analiza a propriei garderobe si extrage din ea piesele care pot fi folosite in mediul office. Pune-le deoparte, pentru a-ti fi usor sa le vizualizezi in tinute potrivite pentru interviu, sedinte, prezentari, intalniri. Sa ai in minte si faptul ca anumite contexte profesionale au devenit foarte creative, iar hainele au mai scapat de rigiditate, plus ca este necesar sa te adaptezi industriei in care vrei sa patrunzi.

Sacourile, pantalonii, fustele, rochiile din stofa, chiar de nu sunt in culori neutre si nu au neaparat croieli clasice, pot fi asociate cu alte piese, de data aceasta neutre si clasice, pe care le vei cumpara ulterior. La fel tratati si cardiganele, toate bluzele, chiar si pe cele transparente, pe care le puteti “cuminti” cu un maieu, pantofii cu toc mediu in piele, balerinii sau gentile din piele.

4. Dubla intrebuintare.

Credit foto: http://fashion.spshop.biz

Credit foto: http://fashion.spshop.biz

Daca nu aveti deja printre haine, atunci cautati piese pe care sa le puteti folosi in diverse ocazii: birou, cocktail, evenimente personale. “Little black dress” este un exemplu care o sa va convinga cat de versatila si ce investitie profitabila este o rochie neagra, cu lungime cocktail, cu o croiala care vi se potriveste perfect. Pentru birou o veti imbraca alaturi de pantofi cu toc si sacou, pentru sedinta cu parintii ii temperati efectul cu un cardigan colorat si o esarfa din bumbac, iar in picioare balerini, pentru vernisajul de dupa birou, scoate sacoul, iar daca simti nevoia, pune-i deasupra un blazer usor din tweed cu fermoar intr-o parte, alaturi de un colier care sa-ti atraga toata atentia catre fata.

5. Sales, prieteni, garage sale.

Indreptati-va privirea catre locuri de shopping surprinzatoare, unde este loc de negociat, de chilipiruri si de buget mic. Pentru a trece tabu-urile legate de asemenea optiuni si lipsa calitatii, este bine sa nu mai puneti semnul egal intre calitate si pret, nu intotdeauna un pret mare este garantia calitatii. Inscrieti-va la newsletter-ele magazinelor cu imbracaminte office pentru femei, Dika, Yokko, Ma Dame etc,. si urmariti-le perioadele de reduceri, trimite-ti un email tuturor prietenelor care au garderobe extinse, masuri care vi se potrivesc si bunavointa de a face schimb sau a va da, pur si simplu, haine de birou in stare buna, pe care ele nu le mai folosesc. Iar garage sale-ul este si el o solutie in care sa va testati ochiul estetic si simtul practic, fetele care isi vand excesul de garderoba la preturi mici, sunt multe din medii corporatiste, asadar detin si haine de birou care v-ar trebui in procesul construirii unei garderobe minime de business.

6. Geanta si pantofii.

O rochie clasica, din stofa subtire de lana, gri, chiar daca provine din ultimele reduceri dintr-un outlet, daca este curatata, calcata si va vine ca turnata, atunci va crea o impresie favorabila, puternica. Aveti grija sa mentineti acest prim punct castigat si daca privirea coboara catre pantofi. O pereche de pantofi de proasta calitate, demodati, prost ingrijiti, prea purtati, va v-a ruina intregul aspect. Articolele din piele – cureaua, geanta, pantofii – dau masura a cat de mult investiti in aspect, cat de mult va intereseaza si cat de bine stiti sa folositi acest instrument in viata profesionala. Impartiti bugetul astfel, incat sa investiti in geanta si pantofi si sa vanati chilipiruri doar in sectorul hainelor.

7. Ajustare la croitor si curatatoria chimica.

Un costum dintr-o stofa de calitate buna, cu o croiala si o culoare care vi se potriveste, este inutil, daca nu va vine ca turnat. Ajustarea hainelor pe corp este esentiala, mai ales in mediile formale. Oamenii care va vor ajuta mult in cariera vor fi nu numai cei din mediul profesional, dar si croitorul si personalul de la curatatoria chimica. Cu cat hainele au o calitate mai buna, cu atat ele vor avea tesaturi care nu se incretesc, nu fac cute, nu se scamoseaza, nu se raresc usor. In concluzie, economisiti bani pe termen lung, pentru ca le veti putea purta multa vreme si vor arata impecabil.

Hainele transmit mesaje! Asa cum v-ati planificat parcursul profesional, o puteti face si cu garderoba – incredere, curaj si o minte deschisa.

Hai sa invatam cum sa obtinem imaginea pe care ne-o dorim la cursurile “Cum ma imbrac…”, de pe 22 martie @ Cafe D’Arthe, inscrieri pe site sau contact@proiect13.com.

Cu drag,

Gabi Urda

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *