Greseli in tinuta de business sau cum sa nu te imbraci la birou

By  |  2 Comments
Carolina Herrera si o imagine profesionala atat de creativa

Carolina Herrera si o imagine profesionala atat de creativa

Imaginea conteaza. Oricat de cliseu ar suna, in mediul profesional, modul in care tratam tinuta de business poate fi determinant pentru evolutia carierei noastre. Prima impresie pe care o cream in ochii interlocutorilor ne poate inlesni calea spre succes sau dimpotriva, ne poate infrana demersurile…

Doar neutre si vei trece neobservata

Doar neutre si vei trece neobservata

Haine invizibile.

O garderoba mult prea precauta, prea neutra, in care orice urma de culoare intensa este ocolita, nu face decat sa uniformizeze sau, chiar mai rau, sa va transpuna intr-o zona a lui “nu conteaza”. V-ati gandit ca hainele pe care le purtati nu atrag deloc atentia? Daca va doriti sa va confundati cu mediul intratat incat prezenta voastra sa nu fie observata, atunci ati reusit. Daca efectul urmarit este cel contrar, atunci folositi culoarea ca pe un instrument de persuasiune.

Imediat ce veti descoperi care sunt culorile potrivite pigmentatiei voastre si le veti folosi intr-un mod potrivit, veti vedea cum imaginea profesionala va capata noi valente. Oricat de multe eforturi ati depune pentru a definitiva o prezentare, oricat de bine ati expune-o in fata clientilor si superiorilor, efectul poate fi dezamagitor daca limbajul nonverbal nu a fost la inaltimea informatiilor oferite.  Postura, tonalitatea, gestico-mimica, tunsoarea si manichiura, machiajul, dar mai ales vestimentatia va paveaza drumul catre reusita, ele sunt solul in care mesajele voastre vor incolti…sau nu.

Culorile transmit mesaje puternice partenerilor de dialog, dar si voua. Astfel ca, purtand accente de culoare, imaginea voastra despre voi se va schimba, pentru ca veti gandi altfel, veti actiona diferit, iar cei cu care interactionati vor raspunde in consecinta. Veti atrage atentia, veti fi remarcate, pentru ca veti avea mai multa incredere in voi.

Haine necorespunzatoare tinutei de business.

Chiar de nu interactionati cu publicul, ceea ce purtati influenteaza si le schimba reactiile celor din jur. Astfel ca, de nu vreti sa transmiteti mesajele gresite, purtati in timpul liber hainele prea stramte, cu talie joasa, prea scurte. Colegii si partenerii de lucru nu va vor lua in serios, veti parea mereu gata pentru un party. Calea de aur in vestimentatia de birou se poate mentine daca sunteti atente la cat de multa piele aratati. Mult prea putina – camasi inchise pana in gat, pantaloni lungi mereu – veti parea rigide, insa prea multa piele – fuste scurte, topuri cu bretele – veti crea impresia contrara – usor abordabile, prea relaxate.

Prea stramt, prea scurt, cu talie joasa - pentru timpul liber

Prea stramt, prea scurt, cu talie joasa – pentru timpul liber

Aceeasi regula se poate aplica in cazul picioarelor goale. Unele locuri de munca, cum sunt bancile, chiar au un regulament intern foarte strict, in care dresurile acopera mereu picioarele, la fel si pantofii. In cazul acestora din urma, peep-toe este, in casual friday, maximum pe care il puteti purta, in rest pantofi inchisi.

Una dintre regulile de la care este bine sa nu va abateti daca lucrati intr-un mediu rigid si va doriti sa avansati este: “The Third piece is the power piece”. Intotdeuna, chiar si in “Casual Friday” purtati peste bluza sau rochie si o alta piesa vestimentara: blazer, sacou, cardigan, chiar sal. Astfel, veti imprima autoritate si veti fi mai persuasive.

Sclavele tendintelor sau demodate.

Oricat de mult v-ar tenta hainele cu animal print, daca nu lucrati in industria divertismentului sau intr-o alta foarte creativa, este putin probabil sa le puteti purta la serviciu. Cumparati piese cu taieturi clasice, chiar daca in culori care sunt pe val – cum sunt acum pastelurile. Va veti ruina bugetul si veti parea mult mai preocupate de moda decat de profesie, fiindca tendintele se consuma extrem de rapid. Insa, aveti grija sa nu pareti demodate, cumparand doar piese prea clasice. Din cand in cand investiti intr-un articol care sa va improspateze garderoba si imaginea.

Si coafura poate intra in aceeasi categorie. Chiar daca ombre sau suvitele colorate revin, o tinuta formala nu va permite asocierea. Pe de alta parte, putine sunt lucrurile care va vor strica mai tare imaginea, cum o face o tunsoare prost realizata si demodata. Daca sunteti in pas cu timpurile, preocupate de ce este nou, este vital sa aveti o imagine care sa exprime acest fapt in totalitate, insa fara sa cadeti in extrema tendintelor, caci atunci veti parea instabile si neserioase.

Prea multe accesorii sau deloc.

Jocul accesoriilor in mediul profesional, poate fi unul foarte subtil. Astfel ca, ele sunt necesare, completandu-va imaginea si intarindu-va statutul, insa fara sa atraga doar ele atentia. Tendinta accesoriilor statement a pus la incercare multe dintre carieristele pasionate de moda. Dar, cu siguranta, nu veti putea purta un colier care sa tina toate privirile atintite asupra sa, nu urechile asupra mesajului tau. In schimb, o geanta minunata, din piele lacuita sau intr-o culoare intensa (nu neon!) o sa va dea prestanta.

Cele care nu poarta accesorii deloc, daca acest aspect se suprapune peste o tinuta rigida, sunt percepute ca lipsite de gratie, feminitate, care nu isi dezvolta deloc creativitatea, ba chiar inchise, bijuteriile fiind purtatori de

Inlocuiti bijuteriile statement, cu genti statement

Inlocuiti bijuteriile statement, cu genti statement

mesaje la fel de importanti ca hainele. Si machiajului i se aplica aceleasi reguli, prea mult sau deloc va transmite mesaje care va vor pot bruia parcursul profesional.

Prin imbunatatirea imaginii profesionale, veti capata mai multa incredere, pentru ca va veti privi altfel si veti gandi diferit, astfel veti actiona mai ferm si eficient, iar ceilalti va vor raspunde si vor interactiona in consecinta.

Hainele sunt mesaje! Sa invatam limbajul lor la cursurile “Cum ma imbrac…” din martie,

Cu drag,

Gabi Urda

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

2 Comments

  1. ROXANA

    December 4, 2014 at 3:50 pm

    Draga Gabi,
    Imi place foarte mult blog-ul tau iar sfaturile pe care le dai, sunt foarte utile!
    As vrea sa te intreb cum as putea sa ma imbrac la birou daca lucrez intr-un showroom de lux in domeniul amenajarii de interior. Tinutele de birou sunt restrictive si plictisitoare si as vrea sa gasesc o modalitate mai creativa si practica in acelasi timp.
    Multumesc mult !
    Roxana

    • Gabi Urda

      December 5, 2014 at 9:44 pm

      Heei Roxana,
      Multumesc foarte mult ca ma citesti. Si, mai ales, ce ma bucur ca imi ceri sfatul. Eu zic ca vestimentatia office nu e musai sa fie conformista si banala, poti folosi haine cu croieli care te avantajeaza, insa decente, din materiale de calitate, cu tinuta, folosite in mediul business. Insa, introdu culoare, imprimeuri, accente decorative cum sunt volanele, fermoarele, nasturii metalici, tesaturile bucle etc.
      Iti vor fi de folos posturile: http://www.gabiurda.ro/cum-iti-individualizezi-costumul-de-birou/ sau http://www.gabiurda.ro/cum-sa-pari-imbracat-scump/.

      Experimenteaza si schimba pas cu pas, lucreaza mai intai cu hainele pe care le ai deja.

      Cu drag,
      Gabi Urda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *