Concept store Otherside – hainele isi aleg oamenii

By  |  2 Comments

Ma gandesc la combinatia bizara de dungi cu buline pe care o imbracasem in ziua interviului si imi confirm, inca o data, ca dezvaluim pe dinafara ce ascundem pe dinauntru. Gianina Popea si Dana “Bill” Stanescu au impreuna concept store-ul Otherside, iar pentru intalnirea de pe str. Filitti, nr. 10, am tradus in dialectul meu vestimentar sloganul lor “In-side-out-wear”…

2014 07 30 OTHERSIDE

Ele ma asteptau, pe o ploaie mocaneasca, cu un strop de Jack (Daniels, la ce altceva va gandeati) si tinutele specifice in care asimetriile si negrul traseaza contururile unei altfel de feminitati. Stiam de ceva vreme magazinul, care s-a deschis in Centrul Vechi de aproape un an “pe o strada putin circulata, pietonala. In speranta ca va deveni o zona de shopping, iar romanii vor invata ca exista si altceva, in afara mall-urilor“, incepe sa-mi istoriseasca Gianina.

Este o tendinta la inceput, acum sunt doar cateva buticuri care iti ofera o alternativa la marii retaileri. In mall nu gasesti magazine independente. Este o piata care abia acum se naste.”, completeaza ele terminandu-si frazele una alteia. Caci prietenia lor s-a materializat si in acest concept store si un inceput de drum necunoscut pentru amandoua: “Nu aveam nici o pregatire in domeniul asta, ci pasiunea pentru shopping si pentru lucrurile un pic altfel. Toate excursiile noastre, lumea vazuta altfel, ne-a dus catre Otherside.

2014 07 30 OTHERSIDE

Vocea solistului de la Linkin Park rasuna atunci in incapere si acum, la reascultare, in telefon. Estetica, altfel, asimetrii, puternic, asumat, dark, dar firesc – imi spun spatiul, hainele de pe umerase, imaginea celor doua femei cu care vorbesc si impart un degetar de whisky.

In magazin predomina pantalonii cu turul lasat, rochiile largi, lungi, salopetele destructurate, in croieli avantgardiste, din tesaturi moi, functionale, care iti permit miscarea, dar isi filtreaza purtatorii. Nici nu-mi inchei bine gandul ca Bill mi-l ghiceste si-l traduce: “Trebuie sa-ti asumi stilul acesta, te scoate din multime, e altfel, e o chestie care vine dinauntru. Sunt haine puternice, pe care trebuie sa stii sa le porti, sa nu te poarte ele pe tine. Ele isi aleg oamenii. Vii spre ele doar daca te atrag, chiar daca nu sunt pretentioase, ci sunt haine de strada.

2014 07 30 OTHERSIDE

Stilul acesta este stilul nostru, de aceea l-am si ales

Cum ati ajuns la brandul Lurdes Bergada (primul nume adus in magazin si cel care le si defineste estetica)?

Iar povestea cu pantalonii curge printre rasete si Green Day.”Stiam ca facem un magazin, ne gandisem demult, dar pe cine aducem… Si ma uitam in dulap, imi zice Bill aranjandu-si ochelarii si cautandu-i privirea Gianinei, parca pentru a-si rememora impreuna impulsul initial, ….am vazut pantalonii Bergada. I-am contactat, i-am cunoscut, sunt un business familie, inceput in anii ’70 de doamna Lurdes Bergada. Apoi s-au extins, fiul sau este fotograf, iar celalalt face linia de barbati. Totul la ei este o chestiune de detalii, selectiv. Magazinele lor sunt geniale, alese  cu grija si suflet, asa ajung si in anuarele de arhitectura.

Cand am fost la ei, noi nu aveam spatiul. Puteam sa le vindem oriunde. Dar am avut chimie, a fost un transfer de incredere.” completeaza Geanina. Cand am ales hainele am fost noi, fara buyeri, eram prea mici si nu aveam o istorie a pietei din Romania.

Subiectivismul exista, cand te duci ca scouter si alegi lucrurile nu ai cum sa nu fi subiectiv. Este o chestiune de pionierat, de timp. Stilul acesta este stilul nostru, de aceea l-am si ales. Nu ajungi sa investesti intr-o zona cu care nu te identifici. Are o mare incarcatura personala, tocmai de aceea daca esti pasionat si dispus sa investesti timp si efort si sa o tratezi profesionist, stii ca vor veni, dupa un anume timp, si banii. Nu totul este o chestiune de statistica, cifre si profit.

OTHERSIDE-1103

Ma uit in jur si privirea mi se opreste pe o pereche de ghete de un indigo intunecat. Alt brand din magazin este “Papucei”, o firma romaneasca, insa descoperita la targuri de afara, unde publicul le aprecia ghetele si bocancii lucrati manual, din piele cu finisaje impecabile, cu influente industriale, vintage ori trashy. Apoi, bijuteriile Acme Art si Babylonia, povesti prinse in metal aduse din excursiile in Grecia, ochelarii cu rame de lemn de la “Waiting for the sun” si ultimul venit pe Filitti, nr. 10, “Syngman Cucala”, partea barbateasca a brandului spaniol Lurdes Bergada.

Mare parte din public a venit de pe Facebook in magazin

Ma intorc la inceputul inregistrarii cand imi povesteau amuzate de doamnele de peste 50 de ani, alaturi de tineri si turisti, care le calca pragul, care le gasesc magazinul si le impartasesc stilul. “Publicul trebuie educat, trebuie sa vii cu o poveste. Ia timp sa construiesti o poveste si, bineinteles, inseamna bani, iar afara este deja o piata construita. Publicul din Romania. Hmmm… Este foarte cumpatat, nu este un shopping de impuls, sunt atenti pe ce isi cheltuiesc banii. ” Caci hainele si bijuteriile dintr-un concept store pornesc de la 300 lei, pana la cateva sute de euro, astfel incat pentru unii cumparatori romani o astfel de haina ajunge sa fie o investitie ocazionala, iar pentru altii un stil de viata.

Iar, cum toate drumurile duc la Facebook si dialogul nostru se opreste acolo, la pagina “Otherside” si impactul sau asupra vanzarilor: “Facebook-ul este important, a devenit un mediu de informare in Romania. Gandeste-te ca oricata reclama ti-ai face, social media are un impact ca nici o alta sursa. Daca nu am Facebook nu as stii ce se intampla in oras, imi spunea o amica din Franta. Toate miscarile au pornit din social media. Oricum noi am fost foarte “discrete” in a ne promova. Suntem niste outsideri in lumea aceasta a modei si a comertului cu haine, asa ca ne familiarizam intai.”, continua ele.

OTHERSIDE-1090

Mare parte din public a venit de pe Facebook in magazin. Iar oamenii care intra in magazin stiu deja la ce sa se astepte, mai ales ca nu ai multe optiuni asemanatoare in Romania. Magazinele de genul nostru nu sunt pe strada principala. Facebook-ul este suplinit insa de relatia umana. Si in ceea ce facem noi este important sa creezi o comunitate. Iar aici autenticitatea conteaza foarte mult.

Tocmai de aceea spatiul, hainele, discursul se simt ca un tot, inca de cand le calci pragul, sunt egale cu valorile si estetica proprie: “Concept store-urile vand o estetica, un mod de a fi, o idee. Hainele sunt o extensie a propriei personalitati, haine care spun ceva despre tine. Inainte de absolut orice te vezi tu, dimineata, in oglinda. Primul om care se uita la mine sunt eu”, imi citeste inca o data gandurile, Gianina. “Hainele sunt un limbaj, nu consider ca trebuie sa-l inteleaga toata lumea, cine reuseste sa treaca de straturile acestea este binevenit.”

2014 07 30 OTHERSIDE

Pe pereti sunt bucati de parchet din diverse esente de lemn, rafturile sunt din sarma industriala, becurile sunt sustinute de fire negre flexibile care se incolacesc din tavan, totul este o prelungire a unei estetici, nu doar un spatiu care gazduieste niste haine: “Magazinul l-au amenajat cu ajutorul unor prieteni arhitecti. L-am gandit impreuna. Ne-au influentat si concept store-urile de afara, anuarele de arhitectura, imagini pe care le-am adunat pe drumul pana la Otherside.”

 SS15 SYNGMAN CUCALA collection

Gianina Popea, imi “pareaza” prima intrebarea despre viitor si strategie: “Statisticile spun ca abia dupa doi ani poti incepe sa construiesti o strategie, pana atunci nu ai date. Poate de anul acesta, cand avem un pic de istorie. Iti trebuie mult mai mult decat lucruri de bun simt: un spatiu bun, haine de buna calitate, preturi corecte, client service – sunt mult mai multe variabile acum. E necesar sa te adaptezi, sa decodezi semnele si sa te opresti la timp sau sa mai turezi motoarele, iar peste toate este vorba de fler, pentru ca toate tin de relatii interumane.

M-am dat greu plecata de la Otherside, si nu doar pentru ca afara inca ploua, dar ne luasem cu vorba, iar inregistrarea de pe telefon mi-a confirmat-o apoi.

Poate nu stiati de Otherside, pentru ca e un magazin “mai altfel”, de pe o strada inca atat de putin circulata (str. Filitti, nr. 10, in Centrul Vechi), intr-o mare de carciumiore. Dar el a ajuns la mine, apoi prin mine la voi, online via Facebook. Dar dincolo de social media sunt relatiile interumane, iar el a ajuns si la noi pentru ca toti ne dorim sa incercam cateodata cum e in “Otherside“.

2014 07 30 OTHERSIDE

 

Pentru a le vizita si cerceta: www.otherside.store.ro sau FB: Othersidewear,

Multumesc Geanina Popea si Dana “Bill” Stanescu pentru tratatie, gazduire, conversatie si poze,

Cu drag,

Gabi Urda

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

2 Comments

  1. Atezor

    February 23, 2015 at 8:43 pm

    Mie imi place stilul de imbracaminte din acest magazin, desi preturile sunt cam maricele. Nu prea agreez hainele din mall-uri, am impresia ca deja dau impresia de uniforma. Si design-ul magazinului trebuie sa spuna o poveste , care sa te incante. Insa in Bucuresti a penetrat destul de putin acest stil, pare putin ,,ciudat”.Conteaza cine esti, cum te simti..si daca te reprezinta. Mai cumpar hainute asemanatoare de la un magazin din Floreasca , facute de o firma romaneasca..si , daca ar trebui sa ma imbrac doar cum simt eu, asta este stilul care imi place. Dar …societatea…of!!! Mai impune cate ceva..

    • Gabi Urda

      February 24, 2015 at 5:49 pm

      Buna draga mea,
      Ce ma bucur ca ai incercat magazinul. Cum acel stil este mai rar si abordat de mai putina lume, este si mai scump decat media.
      Imbraca-te cum simti, astfel incat sa te exprimi plenar. Daca mediul profesional te limiteaza, macar in timpul liber.
      Multumesc ca mi-ai scris,
      Gabi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *