Prezenta vizuala profesionala: criteriile dupa care esti evaluat

By  |  0 Comments
Prezenta office by Elie Saab

Prezenta office by Elie Saab

Aspectul exterior este atat de important pentru ca este primul filtru, primul strat al identificarii sociale. Intr-un mediu formal cum este cel al afacerilor, prezenta vizuala este la fel de pretuita cum sunt si competentele profesionale, astfel ca primul pas catre a deveni un lider, este sa arati ca unul.

In anul 2011, Center of Talent Innovation din New York, alaturi de revista Marie Claire, a realizat un studiu pe 4000 de angajati middle management din mediul corporatist si 268 de persoane din high management, pentru a stabili cateva criterii dupa care este evaluata prezenta unui angajat intr-o companie. Astfel ca, raspunsurile celor intervievati au dus catre portretul candidatului ideal pentru avansare care trebuie perceput ca avand o atitudine serioasa, abilitati de comunicare excelente si o prezenta vizuala ireprosabila.

1. Ingrijirea 

A arata ingrijit, pus “la patru ace” are o greutate insemnata in prima impresie pe care o cream colegilor, superiorilor, clientilor. Daca in cazul barbatilor, aceasta este mai degraba trecuta cu vederea, in cazul femeilor este mult mai aspru criticata si, intr-un mod sau altul, penalizata. Se poate sa nu fiti propusa pentru avansare, chiar daca profesional nu vi se poate reprosa nimic, doar pentru ca hainele va sunt putin sifonate, nasturii descusuti, lenjeria vizibila etc. La femei cu precadere sunt urmarite aspecte ca modul in care isi aranjeaza parul (mai mult decat o tunsoare), manichiura, tenul si accesoriile, pe cand la barbati unghiile curate, grija pentru ras sau barba, pantofii lustruiti.

Hairstyle pentru mediul profesional

Hairstyle pentru mediul profesional

2. Postura

A avea o postura dreapta, a fi sau a parea inalt este extrem de important in orice mediu profesional a-ti lucra. O postura care comunica autoritate si incredere inseamna picioarele bine infipte in pamant, umerii inapoi si capul drept. Cum picioarele putin flexate, spatele indoit si ochii cazuti sunt percepute ca lipsa de energie, de angajament, de respect.

3. Frumusetea fizica

Oamenii frumosi sunt perceputi ca fiind mai veseli, mai inteligenti, mai descurcareti, ca avand mai mult succes. Cercetatorii tin sa precizeze ca intrebarea nu se referea la calitatile fizice efective ale persoanelor, cat la maniera in care reusesc sa-si puna in cea mai buna lumina atu-urile fizice si la modul in care au grija de imaginea lor pana in cele mai mici detalii. Cea mai buna varianta a ta nu are nevoie de operatii estetice pentru a-si construi un nas mai mic, ci doar de grija pentru a-si pastra un zambet stralucitor, o piele hidratata, un par sanatos si bine ingrijit, haine care-i vin bine etc.

Business casual de primavara

Business casual de primavara

4. Supletea/greutatea

A fi intr-o forma fizica buna, te va ajuta sa urci in varful carierei in mult mai multe moduri decat te astepti. Supletea unei persoane este vazuta ca fiind in stransa legatura cu grija si importanta pe care o acorzi corpului tau, prin extensie lucrurilor importante, cum este si cariera ta. Pe cand stereotipurile legate de persoanele intr-o forma fizica nu tocmai de invidiat sunt negative, ca stima de sine scazuta, lipsa de disciplina, instabilitate emotionala.

5. Inaltimea

Daca femeile sunt judecate mai degraba dupa greutatea lor, barbatii sunt supusi ochiului critic cat priveste inaltimea. In sondajul de care va pomeneam la inceputul articolului, 16% dintre respondenti vad inaltimea unui barbat ca pe un avantaj in accederea la un post important, pe cand la femei doar 6%. Oricum ar fi, realitatea demonstreaza ca peste 58% dintre managerii americani de top sunt peste inaltimea medie. Dragi mignone,cautati tocurile, insa nu exagerati, confortul duce la o atitudine relaxata si increzatoare.

Office by Zara

Office by Zara

6. Haine scumpe/care arata scump

In mediile formale, asa zisa “uniforma” de birou limiteaza alegerile vestimentare si, astfel, criteriile dupa care putem fi clasificati. Daca diversitate mare nu e, atunci calitatea devine unul dintre punctele de atentie. Hainele care arata scump, care se aseaza bine pe corp, accesoriile de calitate sunt o dovada a cat valorizam imaginea noastra, cat pret punem pe pozitia pe care o ocupam si cum gasim de cuviinta sa o aratam celorlalti, cum prezentam compania in fata clientilor.

Daca pentru barbati, costumul, pantofii si ceasul de calitate, le compun o tinuta perfect acceptabila, pentru femei posibilitatile nenumarate fac dificila limita dintre chic, elegant si trendy. Oricat de mult v-ati manifesta personalitatea la birou, ramaneti departe de bijuteriile opulente, pe cand cele fine, cu un design deosebite, metale si pietre pretioase comunica mult mai direct calitate.

7. Varsta

Femeile sunt trecute prin filtrul “prea tanara”, “prea batrana”, dar de cele mai multe ori judecate dupa ultimul. Este o linie foarte ingusta intre a nu-i aminti unui client sau sefului tau de mama sau bunica sa si a parea demodata si obosita si a nu-i putea fi fiica sau nepoata si a da impresia de neeperimentata si naiva. O culoare potrivita a parului, dar mai ales postura, supletea, tonusul general, alaturi de hainele potrivite conformatiei, siluetei, pigmentatiei sunt cele care vor construi imaginea femeii mature, care inspira incredere, profesionalism si autoritate.

Pentru discutii detaliate, diagnoza de garderoba si consultatii personale contact@gabiurda.ro,

Gabi Urda

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *