Uita-te cum se imbraca mama…

By  |  0 Comments

Ca sa vezi cum se imbraca fiica!

Imaginile miilor de femei imbracate unisex, aproape asexuat, tunse nepotrivit, neingrijite si vopsite acasa, cu pantofi ieftini si urati, sunt cele care mi se perinda in fata ochilor zilnic. In autobuz, pe strada, in tramvai, in metrou, la cozi nu sunt “divele” autoimpuse prin social media. Sunt mamele, vecinele, bunicile, 80% dintre femeile din Romania, care arata blazat si trist. Nu-i vina lor! Ele, ca noi toti sunt imaginea unei societati care si-a pierdut reperele, chiar si cele estetice.

Intr-un oras plin de caini vagabonzi, gunoaie, gropi, praf si noroi, casa urate, imensitati cu un singur geam si usa de termopan, intr-un oras in care cladirile monumente de arhitectura, adevarate repere urbanistice sunt lasate sa se darame ca sa mai construim un supermarket sau inca o cladire de birouri, intr-un asemenea oras femeile se imbraca urat. Doar atat cat sa nu frizeze ridicolul si sa nu plece la serviciu in trening-ul in care dorm de obicei. Uneori in weekend si pe acela il schimba cu un altul ca sa mearga la cumparaturi sau sa duca copilul in parc. Femeile romance nu mai dorm in camasi de noapte, dorm in trening, fac piata in trening, merg la mall si, uneori, la serviciu in trening.

Nu e vina lor! Comunismul le-a uzurpat orice urma de bun gust, de educatie estetica, de modele intr-ale frumosului. Apoi, “s-au lasat pe ele”  in vartejul grijilor, a vietii mizere, a supravietuirii din societatea democratica romana. Ultima lor preocupare intr-o zi este aceea de a se imbraca frumos, ingrijit, creativ, cu bun gust. Chiar verbul ” a ma imbraca”, s-a metamorfozat in “a trage ceva pe mine”, cand ar fi putut inflori in “a ma gati”.

Romance pe strada

Romance pe strada

Fiicele lor insa “se gatesc”. Asa cum vad la televizor, in ziarele tabloide, in revistele de scandal. Da, fiicele, au dat nastere conceptului de “pitipoanca”. Fiicele se imbraca in colanti, in culori fosforescente, in maieuri cu paiete, in fuste si rochii scurte oricare le-ar fi silueta, varsta si oricare ar fi ocazia. Pentru ca modelele mame nu exista, asadar si-au adunat minimul sac de valori estetice de unde au putut. Din media.

Viata este un cerc, nu o linie, generatiile isi vorbesc unele altora, isi transmit bagajele genetice, dar mai ales cele comportamentale. Mamele induc fiicelor deprinderi, inclinatii, comportamente. Coloana noastra estetica este formata acasa. Ori, in conditiile in care “copii” stau acasa pana la 30 de ani, intr-o casa in care parintii stau in trening si capot, in care televizorul este deschis permanent spre o lume a prostului gust si a formelor fara fond, doar o “trauma”, o schimbare brusca si permanenta le poate intoarce pe fiice de la drumul catre pitipoance.

Alternativele televizorului in perpetuarea unei educatii estetice – scoala, revistele, blogurile de stil, social media – nu educa, doar vand. Vand intr-o forma sau alta niste imagini proprii sau preluate din alte culturi si societati foarte diferite de noi ca dezvoltare. Niciodata o frantuzoaica de 20 de ani nu si-a vazut mama iesind in oras neepilata, in pantaloni pe elastic cu papuci de plastic in picioare. Romancele asta vad. Majoritatea.

Imi doresc ca fiecare femeie sa constientizeze importanta sa in dinamica familiei proprii. Femeile isi imbraca sotul si copii, ele cumpara alimente, ele gatesc, ele ne trateaza de gripa si ele hotarasc locul perdelelor in casa.

Femei needucate, bolnave, pline de griji si lipsite de speranta asa cum sunt (suntem) creaza familii dupa chipul si asemanarea lor. Sa ne privim cu mai mult respect caci fiecare este un univers care interactioneaza si schimba in jur.

Si de fiecare data cand admiram o romanca bine imbracata sa-i multumim si mamei sale pentru ca mai exista speranta. Si la randul nostru sa ne invatam copiii ce e frumosul.

Cu drag,

Gabi Urda

 

 

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *