Alegerea masurii potrivite la haine

By  |  2 Comments

Eram in cabina unui magazin care are si produse confectionate dupa masurile prezente in Franta, iar din camaruta de langa mine se auzeau tare frustrarile unei doamne, care dupa nenumarate probe, nu pricepea de ce nu intra in “numarul ei” 38… Poate pentru ca in cazul acesta era un 42!

Invers se intampla si cand probati haine pe masurile US, ele sunt mult mai mari decat masura cu care suntem noi obisnuite.

Dar cum am ajuns sa ne uitam mai degraba la numar, sa ne frustram, sa ne uram corpurile, sa nu fim niciodata multumite de cum aratam si de ce cumparam?

111227_DESIGN_standardSizes.gif.CROP.article250-medium

Traim intr-o lume in care ne evaluam vietile si pe noi cantitativ si uitam de latura calitativa: cate ore lucrezi, care este salariul pe care il castigi, ce numar porti la haine, la sutien, la pantofi, de cate ori pe am calatoresti, cat cheltuiesti pe haine, cate carti ai citit, cate ore dormi etc.?

Va suna cunoscut? Dar, daca, de fapt, aceste  numerele ne tin sclavii frustrarilor, ai urgentelor de tot soiul, ai lui “nu am niciodata suficient”, ai lui ïmi trebuie mai mult”, “trebuie sa mai slabesc”.

Mantra mea: Hainele se dau dupa noi, nu noi dupa haine!

Dupa cum spun la fiecare atelier de stil personal, proportiile sunt mai importante decat numarul la haine. Ce faceti daca aveti un sezut mai mare si un tors fragil, ce numar de rochie va gasiti? Pai sa va spun eu, ca nu gasiti, pentru ca partea de sus a corpului are un  numar, iar cea de jos altul, asadar ori veti cumpara doar materiale care se muleaza (trebuie sa ai si ceva curaj!), ori o ajustezi in partea de sus in functie de de solduri, ori iti cumperi piese separate.

Industria producatoare de haine foloseste tot felul de categorii de masuri, exista chiar o scala de jos si una de sus a fiecarei masuri, astfel incat 36 frantuzesc va fi un 34, ba chiar mai mic, iar cel englezesc va fi un 40-42. Ca sa nu mai spunem ca exista si categoriile Plus Size, Petite, Dames, Tall (mai putin prezente la noi aceste diferentieri).

Petite masuri haine

Probeaza si probeaza si iar probeaba, o sa vezi ca in functie de producator, brand, magazin se poate sa te incadrezi mai bine intr-o masura sau in alta. Nu te lasa terorizata de masuri, ai un trup unic si este misiunea si placerea ta sa-i gasesti haine potrivite.

Problema nu suntem noi, nu noi trebuie sa ne ingrasam sau sa slabim pentru a intra in hainele de pe umerasele din magazine. Problema este productia de masa si standardizarea! Cei mai mari producatori isi bazeaza productia pe ceea ce le indica cercetarea de piata despre clienta lor medie: inaltimea ei in medie, masurile ei medii pentru bust, talie, sold etc. Scopul este sa se creeze o haina care sa se potriveasca cat mai multor persoane. Nu va faceti iluzii ca se potriveste impecabil! Este totul inexact, asadar sansele de a gasi de pe umeras ceva sa ti se potriveasca perfect sunt destul de mici.

Masurile… vanitatii noastre

Un subiect despre care este bine sa stiti se numeste “vanity-measure”, de aceea “numarul tau”, de care vorbea doamna de mai sus, poate sa iti fie bun la unele branduri si la altele nu.

Credit: Dailymail.co.uk

Credit: Dailymail.co.uk

Pentru ca am crescut in dimensiuni din cauza alimentatiei, stresului, etc., psihicul nostru are nevoie de menajamente, asadar unii producatori, mai ales cei din tarile cu probleme de obezitate, au schimbat numerotarea si numerele au scazut. Oricum in ultimii 50 de ani masurile la haine s-au schimbat extrem de mult, daca Marilyn Monroe in 1970 se incadra in masura 12 US, astazi ar fi intre 8 si 10, dupa studiile facute. Mai multe informatii aici.

Probeaza mereu, pana gasesti hainele cu croieli care sa se potriveasca combinatiei tale de proportii. Se poate ca jeansii sa fie de la un brand, care produce pantaloni cu talie mai inalta decat media, tu avand partea dintre vintre si buric foarte lunga. Dupa cum spunea Coco Chanel, moda este arhitectura, totul este o chestiune de proportii!

Tine cont ca tipul tau de corp, structura ta, este inceputul cautarii hainelor potrivite, si nu masura de pe eticheta!

Cu drag,

Gabi Urda

Ne revedem la workshop-ul de stil “Creativitatea sau cum sa faci shopping la tine in sifonier“, de pe 16 aprilie, de la 10:30 la Simbio (str. Negustori, nr. 26)

Gabi Urda - consultant de imagine

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

2 Comments

  1. mad

    May 5, 2016 at 8:17 am

    Tot ce spuneti aici are sens perfect, numai ca de curand am descoperit ca mai trebuie sa avem grija la ceva la care nu m-as fi gandit (desi este destul de logic): lumina si oglinda cabinei de proba. Articolul urmator mi-a dat de gandit la asta: http://www.vice.com/ro/read/am-incercat-oglinzile-din-cabinele-de-proba-ale-magazinelor-mari

    • Gabi Urda

      May 5, 2016 at 1:20 pm

      Multumesc mult de articol, da si eu am observat asta si la mine, dar si la diversele cliente cu care am fost in atatea cabine de proba. Unele magazine parca iti fac un deserviciu, altele parca te fac mai slaba, altele isi fac lor un derserviciu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *