Cum sa…fii un vanzator bun de Yard Sale

By  |  2 Comments
Yard Sale Bucuresti

Yard Sale – 18 august 2013, Dianei 4, Bucuresti

 Yard Sale se apropie, pe 18 august la Dianei 4 o sa fie editia de august, a saptea. Dincolo de detaliile de organizare, primesc multe intrebari despre: cum sa te prezinti bine ca vanzator, cum sa-ti amenajezi cat mai atractiv standul, cum se stabilesc preturile obiectelor puse in vanzare si altele. Pe langa perspectiva de cumparator, pe care ohoo, dar ce o mai folosesc la fiecare Yard Sale, fac vanzari directe de cel putin sase ani…

1. Amenajeaza standul astfel incat obiectele sa fie cat mai accesibile cumparatorilor! In cazul Yard Sale vorbim de cele mai multe ori despre un stander si o masa, eventual o cutie sau un cos. Pozitia standerului sa fie cat mai usor accesibila cumparatorilor, masa sa fie in prelungirea standerului sau intr-o parte, in acelasi rand cu standerul, nu mai in spate. Evita sa stai cu scaunul in fata mesei sau a standerului, nu plasa masa sau cosul astfel incat sa blochezi posibilitatea clientilor de vedea hainele de pe stander.

2. Aranjeaza cat mai usor vizibil obiectele! Odata ce reusesti sa creezi acel mix perfect intre “am vazut ce ma intereseaza dintr-o privire” si “mai caut putin”, inseamna ca vei avea un Yard Sale de pomina. Hainele de pe stander e bine sa fie aranjate de la cele mai lungi – rochii, fuste lungi – spre cele mai scurte, iar obiectele pe masa, cele mai voluminoase si mai inalte spre partea din spate a mesei, gradual spre in fata. Foloseste o fata de masa de culoare deschisa, uni, ca sa creezi fondul care sa puna in evidenta mixul de culori al obiectelor. Alege un stander potrivit pentru numarul de haine aduse – un stander mediu (din cele de 60 lei, albe, Ikea) pentru 20 de umerase, hai 25, ca cei interesati sa poata umbla lejer printre umerase cand le “rasfoiesc”.

3. Asigura un aspect cat mai “sexy” obiectelor si hainelor puse in vanzare! Hainele pentru un Yard Sale, chiar de au mai fost purtate, trebuie sa arate ca si cum clienta/clientul s-ar putea imbraca atunci, in acel moment, in ele – spalate, reparate, calcate impecabil. Sterge de praf si lustruieste toate obiectele – cescute, carti, pantofi – pe care le aduci spre vanzare, impacheteaza-le cat mai “de magazin” si aseaza-le cat de cat aerisit pe masa. Afiseaza preturile sau nu, pana la capat un targ de vechituri este un prilej teribil de a negocia. Am observat ca marii negustori care fac vanzare directa nu afiseaza preturile, doar magazinele cu sistem de supermarket o fac.

Calculeaza preturile astfel incat sa te plasezi in limita targului, intreaba in jurul tau si calculeaza singur daca le vei pune mai mici sau le mentii sus, pentru ca hainele au o stare foarte buna, materiale pretioase, sunt de designer, au statut de vintage sau, pur si simplu, tu le supraevaluezi. Altfel nu uita ca este un targ de vechituri, iar chilipirul este “best seller”!

4. Creaza o atractie pentru “scotocitori”! Unul dintre ratiunile de a fi ale unui client de Yard Sale este scotoceala. Eu iubesc sa umblu in cutiile sau cosurile asezate pe un scaun la baza standerului sau intr-un colt de masa unde sunt adunate dulci nimicuri. Mereu gasesc cate ceva care mi se pare ca e descoperirea mea si doar eu si ochiul meu de cumparator instruit a stiut sa evalueze corect acel obiect aruncat. Uneori e asa, alteori e doar un vanzator istet care m-a momit cu o cutie cu bijuterii mici. Oricum ar fi, neaparat sa faceti o cutie de “Treasure hunting” cu pret unic in care sa adunati diverse lucrusoare.

5. Atitudinea vanzatorului vinde marfa! Zambiti mereu, fiti binevoitori, aratati-va mereu disponibili si de ajutor in cautarea disperata a etichetei cu marimea sau a modalitatii de desfacere a cutiutei muzicale. Pana la capat un Yard Sale este un prilej de reciclare, de socializare, de editare a vietii si acela de a obtine un mic profit. Da, mereu veti vinde ceva, cat de mult si cat de fericiti sunt clientii vostri, cat de mult le va infrumuseta viata obiectul sau haina cumparata, acestea pot fi determinate si de atitudinea voastra. Plus ca, e teribil sa descoperi oamenii care au acelasi stil vestimentar cu tine, caci da, un Yard Sale este un prilej teribil de “ghicit personalitatea in haine”!

Un vanzator bine dispus, vinde mai bine

Un vanzator bine dispus, vinde mai bine!

Pana duminica de pe 18 august, cititi cu burta la soare si scrieti la contact@gabiurda.ro,

Cu drag,

Gabi Urda

Consultant de comunicare si imagine, blogger, organizator evenimente

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.