Rosu Valentino – scurta istorie
Rosso Valentino – 100 % magenta, 100% galben, 10% negru. V-am dezvaluit formula coloristica a celebrei nuante folosita in creatiile designerului Valentino Garavani.
Asemenea culorii unui mac: vie, dramatica, care iti sare in ochi si iti cucereste retina. Valentino a cucerit culoarea si i-a exploatat valentele in sute de rochii, cat aceasta a ajuns sa devina sinonim cu numele casei sale de moda. Adolescent fiind, italian indragostit de opera, a remarcat forta vizuala a sopranelor invesmantate in rosu, zice legenda. Iar o alta istoriseste cum la opera din Barcelona femeile de la balcoane, imbracate in rosu, ii dadeau impresia de buchete de flori.
Oricum ar fi, Rosso Valentino, a ramas marca unuia dintre cei mai mari designeri ai lumii – definitorie si usor de integrat in mintea consumatorilor de lux.
Valentino a fost si este unul dintre designerii preferati ai familiilor regale, ai inaltei societati, dar si ai celebritatilor. Dintre clientele sale faimoase s-au numarat Jackie Onassis, Elizabeth Taylor, Halle Berry, Jannifer Garner, Julia Roberts, Jennifer Aniston, Naomi Watts, Claire Danes, Gwen stefani, Gwyneth Paltrow etc.
Prima sa rosie rosie in acea nuanta specifica a aparut chiar de la colectia de debut din 1959.
In 2009, directori de creatie ai casei Valentino au devenit Maria Grazia Chiuri si Pier Paolo Piccioli, asistenti, de altfel, de multa vreme ai lui Valentino, responsabili pentru partea de accesorii.
Prima colectie semnata de acestia a adus un omagiu erei in care pozitia lui Valentino in ierarhia modei era inatacabila, anii 60. Multe dintre schitele maestrului au fost readuse in actualitate si reinterpretate pentru podium.
Valentino este un exemplu de maiestrie, de mestesug in haute couture. Rochiile sale bogat impodobite cu broderii, pene, cristale, dar mai ales siluetele sale desavarsit feminine sunt de o frumusete clasica. Inca de tanar, la 18 ani, avea o predilectie catre rochiile lungi, intr-o epoca in care mini-ul era emblematic: “Nu stiu vreun barbat care ar vrea sa se intalneasca cu o femeie imbracata ca un baiat”, spunea el cand isi lansa prima colectie la Roma in 1960.
Valentino – A Grand Italian Epic prezinta in peste 700 de pagini viata si creatia lui Valentino Garavani. Desenele sale, fotografii document, sedinte foto, reclame si portrete ale lui Valentino. Cartea include si interviurile lui Matt Tyrnauer cu 20 dintre cei mai apropiati colaboratori si prieteni ai designerului.
Dupa 40 de ani de creatie vestimentara adusa la superlativ, Valentino Garavani, si-a vandut compania in 1998 pentru 211 milioane de euro. In 2007 s-a retras la 75 de ani, cu o petrecere extravaganta gazduita la Roma, orasul sau de suflet.
Ce culoare va mai face curioase va fi urmatorul post. Imi scrieti?
Credit foto: awhitecarousel.com,Telegraph.com, Vogue UK 2008, Pinterest.com
Va pup apasat,
Gabi Urda
1 Comment